Afficher un message
Vieux 30/07/2016, 17h48   #44
chaz
Redacteurs
 
Avatar de chaz
 
Date d'inscription: 03/2009
Messages: 1 228
chaz sait se tenir
Salut à tous,

La version 0.66 de QMC2 plante complètement chez moi, qu'elle soit compilée par mes soins ou prise sur le site officiel.

Déjà, le log indique un template configuré pour mame 0.175 alors qu'il devrait être réglé sur mame 0.176.

Mais si on redémarre l'émulateur, l'écran reste indéfiniment sur "chargement"...

L'explication pourrait se trouver dans les quelques changements survenus sur le front-end :

Citation:
Besides some more or less important bug-fixes and nice improvements related to building with system-provided zlib and/or minizip libraries (instead of using the built-in ones), work has been started on a long-awaited new feature called filtered custom views. While the views actually already run mostly fine (and are super-fast) it’s still incomplete. Most importantly the actual filtering doesn’t work yet, and it’s missing a tree mode (flat mode only right now). Because of this, the relevant code is WIP-ified at the moment, which means that you will not be able to try this feature in official builds (if you would like to test it, you’d have to build QMC2 from source and specify WIP=1 on the make command line).

You’ll also find a new database in QMC2’s configuration folder which is used to feed these views (<config_path>/mame-machine-list.db). This so called machine list database will automatically be (re)created each time the machine list cache is refreshed (also in official builds). Long-term it will likely replace the machine list cache (file) completely.
Je n'arrive pas à m'enregistrer sur le forum, il n'a jamais accepté sur mes captchas. Il ne reste plus qu'à souhaiter qu'un autre utilisateur rencontre ces problèmes et qu'ils soient réglés à la prochaine version de QMC2. En attendant, je ne peux que vous recommander de ne pas faire la mise à jour.
chaz est déconnecté   Réponse avec citation