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Wingman news emulation
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Invité a réponduBon je vais arreter definitivement de poster des news dans un forum car ce n'est pas un lieu approprié.
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Invité a répondu
Playguy developpement
Playguy a posté un topic dans le forum de emulsheaven sur le developpement de son emulateur gameboy color pour windows.
Voici ce qu'il dit.
Well, I thought I'd take a moment, since someone asked, to update on the progress.
PlayGuy is almost to the point where another release could be made. However, the only real additional feature here is filters - Interpolation, 2xSaI, Super Eagle, Super 2xSaI. All filters use enhanced MMX instructions in both 16 and 24/32 bit color, though 16-bit is faster as MMX can work twice as fast on 16 bits, than 32. For processors that don't support MMX, compiled C versions have been used.
PlayGuy also now enumerates all refresh modes (where video drivers allow), and allows one to filter out non-60Hz modes (again where allowed by drivers), as the GameBoy refresh rate is 60 FPS and appears smoothest in 60Hz. When video drivers don't support this, refresh rates can probably be set manually in Window's "Display Properties". If allowed, PlayGuy will automatically set the "windowed" mode to 60Hz if not already. It will set it back to what it was when you quit.
Oh, I forgot to mention. I have someone helping me to create a new website. Hopefully, we'll have something for the next release, depending on what features I end up adding. We'll see what happens...
http://www.emuxhaven.net/cgi-bin/ikonboard...d/ikonboard.cgi?
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Invité a répondu
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-WINAPE32 2.0 Alpha 5:
WINAPE32 est un emulateur amstrad pour Windows.
Cette nouvelle version apporte des nouveautés dans l'interface et la possibilité de reglage en fonction de votre ram.
http://winape.emuunlim.com/
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Invité a réponduNan c'est pas grave kobras même si ça me tenterait vraiment de faire des news sur la page d'accueil de planet.
Enfin l'equipe de newsmakers est déjà très complète et je n'aurais probablement pas ma place ici...
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au fait, gouken, j'espere que ca te gene pas que je mete plus "merci a gouken pour l'info" dans mes news car sinon je serait pas sortit de l'auberge lol
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quake 1 et 2 sur dream délire, y as de tout décidement, qq'un as déja essayer comment ça marche ???
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Invité a répondu
-Satoune sur linux
Waiha et Blessed_Devil ont reussi à fait tourner l'emulateur l'émulateur Sega Saturn/Sega Titan Video, gràce à Wine.
Wine est un émulateur qui permet l'utilisation d'applications initialement dédiées à Windows 31, 95, NT ou DOS sous Linux, avec l'interface X Window.
Voici les 2 captures
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Invité a répondu
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-Quake, QuakeII et Hexen II Dreamcast
Bero a réalisé de nouvelles binaires sur ce site
http://dcquake.sourceforge.net/index.html
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-Cottage news
Le site officiel a été mis à jour avec une news de Guru qui nous presente un screnshot de 1942 ainsi que des informations sur celui ci.
http://cottage.emuunlim.com/status.htm
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Invité a répondu
-EZMAME32 ver 0.61b
Un jour après la sortie de la version 0.61a,la version 0.62b est sortie.
Pour plus d'infos rendez vous sur le site officiel.
http://www.geocities.co.jp/SiliconValley-C...Cupertino/6499/
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-AdvanceMENU v. 2.0.0
Une nouvelle version de ce frontend pour MAME/RAINE/MESS a été réalisé.
Voici les nouveauté de cette version.
-Added the `sdl' system which uses the libSDL graphicslibrary. This system enable the use of the program in a Window Manager.
-Added the HOST_SYSTEM section in the makefile.
-Added the `windows' target in the Makefile. It use the `sdl' system.
-Added the `device_sdl_fullscreen' option to force the use of a fullscreen mode with the SDL library.
-The key specification in the config file are now by name and not by scancode. The list of available names is in the advmenu.txt file. This makes the configuration file portable.
-Added the support of the Windows MAME emulator with the emulator type `mame'. The old DOS MAME is still supported with the `dmame' emulator type.
-Added the support of the XMAME emulator with the emulator type `xmame'.
-The Linux version now searchs the emulators in the whole PATH if a relative path is given.
-Added support for the 32 bit graphics output.
-The article `The' on the game names is put at the end of the name
http://advancemame.sourceforge.net/
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-Animosity
Animosity est un tout nouveau emulateur Nes pour windows écrit en Java.
http://home.cc.umanitoba.ca/~umjeanm/
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Invité a répondu
-Java arcade emulation news
Aprés 6 mois d'inactivité,Norbert Kehrer revient sur le devant de la scene avec un nouveau jeu pour l'emulateur arcade ecrit en java.
http://web.utanet.at/nkehrer/
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Invité a répondu
-Koyote v0.2.0
La nouvelle version de Koyote,l'emulateur neogeo pocket est sortie.
Cette version numero 2 apporte beaucoup de nouveautés dont voici la liste.
Status
Added: 32bpp support
Added: Zip file support
Added: Skins support
Added: multilanguage features
Added: 10 default slots for saved states
Added: Preliminary support for TCP/IP Link Cable Emulation
Added: Last played Roms (history)
Fixed: Save/Load states
Fixed: Interface bugs
Fixed: Several serious bugs in TLCS900-H cpu core
Fixed: SWI 1 calls
Fixed: Flash emulation
Fixed: Hardware stretch mode bug
Fixed: Koyote configuration file path bug
Fixed: Controller plugin configuration file path bug
Improved: TLCS900-H timing
Improved: sound timing
Improved: BIOS emulation
Rewroten: sound emulation (Replaced SEAL Audio Library by DirectSound code)
http://koyote.emu-france.com/
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-E}I{'s softGPU V 0.981
La nouvelle version de ce plugin pour les emulateur psx est sortie.
Voici quelques mot de son auteur.
There is no many changes. Added support for 24 bit mode with full set of conversion and stretching routines. Y-interpolation mode is working now in all output color modes(for those who can not live without blurred graphics). Fixed bug with bad screenshots/savestate pictures in 16/24 bit videomodes and another 2-3 similar bugs. Many minor speed optimizations like always(MDECs will get faster). Texture windows logger added for those who want to help me and Lewpy in our investigation. Stay tuned for next release in next week (or even sooner). Going to make some big changes in main engine. Also, last few hours before release I tried to solve interlaced mode hangup problem(Chrono Cross character menu, The Next Tetris etc.) and after losing some brain cells I finally did it(or so I think). But I can not check if CC is really fixed(TNT is working though), and asking for help.
http://ej.at.tut.by/
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Invité a répondu
C'est pas de l'emulation mais ça peut vous interes...
-Syngoris Cover
Syngori a mis à jour son site avec 2 nouveaux theme pour DCDivx.
http://www.consolevision.com/covers/
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Invité a répondu
Mimic news.
Le site de Mimic à été mis à jour avec des screenshots et information sur Thunderblade et after burner.
System X: Figured out the sprite zooming. It was a simple matter of ignoring the source that is out there and use trial and error I came up with a way to double the resolution of the sprites, but this would only improve the scaled down sprites and therefore would not remove the blockyness of the stretched sprites, so its not worth doing.
I still need to do the sprite flipping and road layer. Some of the sprites are not appearing, and Thunderblade looks wrong. This is probably because I am not emulating the compare chip, yet.
WTF does IRQ2 do? I mean I get the same results whether I emulate it or not...hmmm....
Also, as far as sound goes: I have found my problem with the DAC...Creative Labs' drivers for the Sound Blaster Live! ! I can use DMA mode but not direct mode. DAMN! The first System 16/X release will probably have no sound
That's enough for tonight...I'm off to bed
http://mimic.arcadeheaven.com/
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Invité a répondu
-Terminus traduction
Le site officiel à été mis à jour par une news de Copernic,voici ce qu'il dit
Voici une petite mise à jour pour dire que nous sommes bien présents pour la fin des vacances (qui sont d'ailleurs loin d'être finies), et surtout pour vous offrir trois nouveaux patchs de la part de FlashPV, qui s'est lancé dans trois projets Genesis que vous pouvez télécharger dès maintenant sur les pages de Projets et dans la section Download : Flintstones, Revenge of Shinobi et Street of Rage 3. Quant aux autres projets du groupe, nous travaillons activement sur un très gros jeu, un énorme jeu, afin que la sortie soit effectuée dans les tous prochains jours, et n'oubliez pas que nous aimons faire des news les jours fériés .
http://terminus.romhack.net/
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Invité a répondu
-Mame wip
Le site officiel mis à jour hier l'est aussi ce soir.
Vous trouverez pas moins de 24 screenshot de strickers 1945.
2002-08-11: Stephane Humbert added the world version to the Labyrinth Runner driver. Two of Shiriru's old updates were forwarded, which fix background colors and BG/sprite sync in the Cave driver and sprite masking in the CPS-2 driver. Olivier Galibert integrated R. Belmont's YMF278B sound chip emulation (FM not emulated yet) and Paul Priest's graphics fixes to the Psikyo driver, and Strikers 1945 is now playable with sound, though the sound is not entirely correct. Sound was also added to the Psikyo SH-2 driver, and sprite zoom in Aero Fighters was fixed.
http://www.mame.net/status.html
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